Årets Adventskalas blev en kylig, vintrig men, mysig tillställning.

Tyvärrkrockar arrangemangen i december med många andra byföreningar, men,det kom ca 50 besökare som välkomnades med glögg o pepparkakor av Maggan o Lill.

Det köptes lotter till de fina kaklotterierna, Sten-Göran skötte det med glans i bakstugan.

Jonas som fick ansvara för Tombolan i förrådet, höll värmen med sitt glada humör.

Ulla J och Ull P serverade julgröt o skinkstut, och kaffe med dopp i den varma bespisningen.

Vi drog vinnare på vinnare i våra kaklotterier och alla vinster kunde hämtas ut samma dag.

Storttack till alla som kom på kalaset.

God Jul och Gott Nytt År till er alla önskar Västanede Byförening!!

Oktober

Lördagen den 14 oktober, hade Västanede Byförening, en välkomst fest för ny inflyttade till byn.

I år kunde föreningen välkomna  1 familj som flyttat hit samt en annan person som också beslutat att flytta hit.

Totalt kom det ca 30 personer och det var en skön stämning med skratt och frågesport.

Tack till alla som kom.

Hallå på er alla så här i slutet på september.

Inför våran bergsbestigning, i strålande solsken, gjorde vi en arbetsdag lördagen den 23 september.

Golvet utanför toppstugan hade sett sina bästa dagar och för att göra det säkert och inbjudande, tog vi helt enkelt och bytte golvet framför toppstugan i Svedjebacken, samtidigt så sattes det upp nya bord utanför stugan, så att det blir ännu bättre inför vintersäsongen, även om den är en bit bort ännu.

Resultatet blev kanon, som ni ser, nytt golv samt nya bord, vi är så nöjda.

Lördagen den 30 september, var dagen för ”Bergsbestigningen 2023”, men, vädret hade kunnat vara bättre, men, trots regnet, tog sig några tappra bergsbestigare sig an uppgiften och lösa alla kluriga frågor på vägen upp och väl i toppstugan, väntade det mys i stugan, där det bjöds på korv samt kaffe, kokat på kaminen i stugan samt gott fikabröd.

Det vart en härlig och trivsam stund med många glada skratt samt trevlig samvaro.

Ett stort tack till alla som var med på arbetsdagen samt Bergsbestigningen!!

Denna tårta kunde avnjutas efter årsmötet den 21 april

Det glada gänget på Västanede Lunken.

Bilden tagen den 27 mars.

Adventskalaset den 4 december

Den 17 september anordnades "Bergsbestigningen"

Bergsbestigningen

Premiär för Bergsbestigningen

Skördefesten 2019

Välkommen till byn festen.

Festen där nyinflyttade välkomnas.